«Іменник» (українська мова). «Реклама. Види реклами» (економіка)

 
 

«Іменник» (українська мова). «Реклама. Види реклами» (економіка)




Відкритий інтегрований урок

на тему:

«Іменник» (українська мова).

«Реклама. Види реклами» (економіка).

Тема (з української мови): закріплення вивченого про іменник (рід, число,                             власні і загальні назви).

Тема (з економіки): реклама, види реклами.

Мета (з української мови) :закріпити знання учнів про іменник як частину мови, його граматичні категорії (рід, число). Формувати навички грамотного, швидкого, свідомого письма. Виховувати охайність записів у зошиті.

Мета (з економіки): познайомити учнів з терміном «реклама», її значенням, роллю у житті людей. Розвивати мислення, творчість, естетичні почуття і художній смак. Виховувати охайність записів у зошиті.

Обладнання :– опорна таблиця «Іменник»; 

–      зразок рукописної букви Р р;

– портрет короля Економа;

– опорна таблиця «Реклама»;

– предметні малюнки по темі.

Хід уроку:

  1. I.          Організаційний момент. 
  2. II.          Вступне слово вчителя:

– Сьогоднішній урок української мови дуже цікавий. На ньому ви пригадаєте іменник як частину мови, але й дізнаєтесь багато цікавого про рекламу. Помічниками у її подорожі буде король Економ, чародійка Економіка. Мапою подорожі є наша схема (вчитель показує).

 

IV.Перевірка домашнього завдання : учні зачитують складений вдома твір-мініатюру «Моя улюблена іграшка» (4 - 5 учнів).

Вчитель: Реклама виникла давно. Найдавніша реклама – це просто вигук, часто дуже дотепний, яким базарний торговець заманював покупця. Ця реклама і досі існує.

V.Хвилинка каліграфії:

Р     р      Кла     ре    ма

– Що таке, на вашу думку, реклама?

– Навіщо для людства вона необхідна?

Вчитель: У давні часи майстер-чоботар вішав біля дверей вивіску – це чоботи, вивіскою для пекарні був калач, про наявність перукарні свідчили ножиці.

Економ :Якось до королівського палацу, в серпні місяці, почали з’їжджатися різні торгівці. Почався королівський ярмарок.

– Продаю яблука!,-кричала жіночка.

– Продаю стиглі сливи!,-гукала друга жінка.

– Продаю! Продаю!,-чути з усіх боків.

Король з королевою, гуляючи по ярмарку, розгубились при виборі товару.

– Який товар? Що купити?,-вони питали.

– Я допоможу,-сказала чародійка.

– Коли товару на ринку багато, то без реклами не обійтись!,-пояснила чародійка.

– А що це таке?,-запитав король.

 
 

Реклама це поширення відомостей про товар

 

 

 

 

 

 

VI. Знайомство з лексичним значенням слова «реклама» :

(Морфемний і синтаксичний розбір із словом «реклама»)

 

Вчитель: Слово «реклама» прийшло до нас із латинської мови Воно позначає «вигукую», «кличу». Тому зараз часто чуємо рекламу у газетах, журналах.

 

           
 

реклама

р  рекламою

реклами

рекламі

 
 

реклама

вигук

об’ява

оголошення

 
 

реклама

рекламний

рекламіст

 

 

 

 

 

 

-       

-       

 

-      Порівняй слова з трьох таблиць.

-      У якому стовбчику написані форми слова «реклама»?

-      У якому стовбчику дібрані синоніми до слова «реклама»?

-      У якому стовбчику дібрані споріднені слова до слова «реклама»?

*      Морфемний розбір слів (біля дошки працює 1 учень):

Реклам а  ,  рекламн ий   , рекламіст 

-      Які ненаголошені голосні у слові «реклама»?

*      Синтаксичний розбір речення:

    ім.          д.        прийм.    ім.           ім.

Дорослі читають     у       газеті    рекламу.        (Розповідне, неокличне).

Дорослі (що роблять?) читають;

читають (що?) рекламу;

читають (де?) у газеті.

VII .Робота над закріпленням знань по темі «Іменник».

1)   Власні і загальні іменники. 

Вчитель: Реклама спрямована на те, щоб привернути увагу покупця до товару.

                 На тролейбусах, автобусах, маршрутках, таксі ми бачимо рекламу на транспорті. 

Власні                                                                   Загальні

"Нива "                                                                  тролейбус

"ЛАЗ "                                                                   таксі

"Мерседес"                                                  автобус

"КРАЗ"                                                                  грузовик

– У якому стовбчику записані власні, загальні іменники?

– З якої літери пишемо власні іменники?

– З кожним словосполученням скласти речення.

2)             Число іменників.

Вчитель: Кожна реклама діє тільки тоді, коли її чують багато людей. Такою рекламою є реклама по радіо. Рекламують ті диктори, які мають добрий голос. Зараз ми пограємо у гру «Найкраща реклама». Ви послухаєте рекламний текст про певні товари.

 Вчитель: Перша реклама по радіо оголошена у США у 1906 році.

Учень 1. Холодненьке, солоденьке,

                     дітям миленьке.

                     Воно-біле, жовте, смаком чудове,

                     назви-різноманітні:

                     «Ласка», «Ласунка», «Пломбір»! (Морозиво) 

Учень 2. Без нього нам не прожити, ні!

                     В ньому наше щастя, як сказав поет!

                     Білий, чорний, з горіхами,

                     їх не перелічити:

                     «Рошен», «Світоч», «Якобс»! (Шоколад)

Учень 3.    Нам корівка його дала,

                    з нього зробимо всі ми:

                    кефір, йогурт, ряженку,

                    всім попити дістанеться,

                    і котику зостанеться. (Молоко)

Вчитель:У якому числі стоять дані іменники? Поставте ці слова у множину?

Вчитель: У мові, є слова, які стоять тільки у множині (двері, молоко), або у однині (ножиці).

 

Сукня-сукні,

Чоботи-… ,

спідниця -...

 

 

Праски - праска,

комп’ютери -… ,

холодильники -… .

 

 

Паста - пасти,

Шампунь-…,

гель – .

 

      у множині                                  у однину                             біля дошки

 

 

 

 

-      Назвіть ці іменники одним словом?

3)   .Істоти і неістоти іменників.

Вчитель: Найпоширеніша реклама – це реклама по телебаченню. Вона виникла у 50 х роках XX століття з появою телевізора. ЇЇ переваги: яскравість, звучність, зрозумілість. Чують її мільйони глядачів. Недолік реклами – це дуже частий її показ.

Гра - «Істота і неістота»

-      Які іменники належать до назв істот? (Люди, тварини)

-      На які запитання вони відповідають? (Хто?,що?)

-      Які іменники належать до назв неістот? нші предмети)


            хто?                                               що?
       
       

 

 

 

 

.

 

 

 

 

Решту слів учні самостійно записують в зошити.

– Про які з цих речей ви чули як рекламу по телебаченню?.

VI. Тестова перевірка знань учнів по темі «Іменник» (усно):

1)    Іменник – це частина мови, що позначає:

а)   . Назву предмета.

б)   . Ознаку предмета.

в). Дію предмета.

2)    Іменники відповідають на запитання:

а)   . Хто? Що?

б)   . Який? Яка? Яке?

3)    Іменники в реченні підкреслюють:

а)    .                               

б)    .           

в)   .              

4)    Власні іменники пишуться з:

а)   . Великої літери.

б)   . Малої літери.

5)    Назви тварин, людей відповідають на запитання:

а)   .Що?

б)   . Хто?

6)    Назви інших предметів відповідають на запитання:

а)   . Що?

б)   . Хто?

  1. V.             Підсумок уроку:

-      З якою частиною мови познайомились?

-      На які запитання відповідають іменники?

  1. VI.          Домашнє завдання: с.17 вправа 34. 

 

 

 



Создан 21 сен 2013