Відкритий інтегрований урок

 
 

Відкритий інтегрований урок




Відкритий інтегрований урок

у 3–Б класі на тему:

       «Тварини. Види тварин» (природознавство).

       «Закріплення вивчених випадків додавання і віднімання круглих трицифрових чисел в межах 1000. Розв’язування  задач вивчених видів» (математика).

       «Економне використання природних ресурсів» (економіка).

Тема (математика): закріплення вивчених випадків додавання і віднімання круглих трицифрових чисел в межах 1000. Розв’язування задач вивчених видів.

Тема  (природознавство): Тварини. Види тварин.

Тема (економіка): Економне використання природних ресурсів.

Мета (математика): закріпити навички додавання і віднімання круглих трицифрових чисел в межах 1000. Вчити учнів розв’язувати, аналізувати, записувати задачі вивчених видів. Розвивати логічне мислення. Виховувати охайність записів у зошиті.

Мета (природознавство): познайомити учнів з тваринами як представниками живої природи. Дати учням уявлення про групи тварин (риби, птахи, звірі, комахи, плазуни, земноводні). Вчити виділяти істотні ознаки кожної групи тварин. Вчити бережливо ставитись до тварин - природних ресурсів нашої планети.

Мета (економіка): познайомити учнів з поняттям «економне використання природних ресурсів», зі станом збереження природних ресурсів в Україні. Розвивати логічне мислення, уяву. Вчити бережливо ставитись до тварин-природних ресурсів нашої планети.

 

Обладнання: – опорна таблиця «Види тварин»;

– предметні малюнки різних груп тварин;

– зразок цифри;

– портрет короля Економа.

Хід уроку:

I.       Організаційний момент.

II.      Вступне слово вчителя:

– Сьогоднішній урок незвичайний – він інтегрований з трьох предметів (математики, природознавства, економіки). На уроці з математики повторимо вивчені випадки додавання і віднімання в межах 1000, з природознавства – дізнаємось про види тварин, з економіки – з економним використанням природних ресурсів. Помічником, як завжди, буде король Економ. Мапою подорожі буде ця цікава таблиця (вчитель показує).

III. Група «Комахи». Перевірка домашнього завдання.

Вчитель. Комахи – це одна з найчисленніших груп тварин. До неї належать метелики, джмелі, коники, мурахи. Вони стрибають, літають, повзають, бігають.

Робота по підручнику. Учні обговорюють і читають статтю «Комахи», виявивши їх істотну ознаку.

                                       – літають

                                       – 6 ніг

                                       – крила,черевце

Натураліст 1:

– 180 грамів – це маса найбільшого жука-голіафа(живе у Африці);

– щоб зібрати 250 г меду, бджолі треба 5 мільйонів разів злітати від квітки до квітки;

– 470 млн. років вперше на Землі з’явились комахи;

– стрибунці стрибають у довжину у 60 разів більшу від довжини їх тіла;

–окремі види жуків можуть переносити вантаж у 860 разів більшу за їх вагу;

– самка таргана відкладає за рік 660 тисяч яєць. Тарган 9 днів живе без голови.

Економіст 1.  Є комахи, які приносять користь. Бджоли збирають смачний і корисний мед. У деяких країнах хворі люди лікуються укусами бджіл.

Приклади 653 ( Учні розв’язують приклади з коментуванням).

400 – 200 -–10 = 180

800 – 5 00 – 50 = 250

900 – 400 – 30 = 470

500 – 400 – 40 = 60

(600 + 300) – 40 = 860

700 – (90–- 50) = 660

IV.     Група «Риби». Усний рахунок.

Вчитель. Риби – це тварини, які мешкають у воді. У багатьох риб яскраве забарвлення. Умовно можна поділити на морські, річні, ставкові.

Робота по підручнику. Учні читають і обговорюють статтю «Риби». Виявляють їх істотні ознаки.

– тіло вкрите слизькою лускою

– живуть тільки в воді

– плавають за допомогою плавців

                  350 + 410 = 760                      500 – 250 = 250

                  250 – 70 = 180                         760 – 300 = 460

                  460  + 40 = 500                       180 + 580 = 760

Натураліст 2.

– 180 років живе сом. 

– 5 метрів  це довжина тіла сома.

– вага сома 460 кг.

Маса риб

камбала – 200кг

ремінь-риба -100кг

скумбрія – 5кг

щука – 40кг

форель – 1кг

– Яка маса скумбрії і форелі?

– На скільки більше вага камбали, ніж  риби-реміня?

–У скільки разів більше вага щуки, ніж скумбрії?

Економіст 2. Риба – це смачна і корисна їжа. Її жарять, варять, солять, консервують. Дельфіни спасають людей з моря. Недарма у народі кажуть «Море - наше поле!».

 
   

 

 

 

 

 Учні розглядають танграм «рибка» і відповідають на запитання.

– На яку геометричну фігуру схожий хвіст риби? (Трикутник) Тіло риби? (Овал)

– Знайти периметр трикутника із стороною 2 см? 3 см?

V.Група «Земноводні». Хвилинка каліграфії.

Вчитель. До цієї групи тварин належать жаби, тритони. Частину життя проводять на суші, решту – у воді. Тому назва походить земно – «земля», «водні» – вода.

Робота по підручнику. Учні читають обговорюють статтю «земноводні». Виявляють їх істотну ознаку.

тіло вкрите м’якою, вологою шкірою

живуть на суші

добре плавають, стрибають

Натураліст 3.

– 3см – довжина найменшої жаби-крякавки;

– 6см – довжина сірої жаби-ропухи;

– 7см – довжина деревної жаби;

– 9см – довжина звичайної «ставкової» жаби;

– 18см – довжина найбільшої озерної жаби.

(Запис у зошиті 3 6 7 9 18)

 Вчитель.– Яку логічну послідовність цифр бачите?

                    – Яке число «зайве»? Чому? (7)

  – Яких чисел не вистачає? (12,15)

Економіст 3. Вважається, що жаби, якщо їх потримати, передають бородавки. Але вчені довели, що жаба – це найчистоплотніше земноводне. Французи вважають жаб’ячі лапки делікатесом.

VI.Група «Плазуни». Обчислення рівнянь.

Вчитель Назва «плазуни» пішло від латинського «повзаю». До плазунів належать динозаври, черепахи, ящірки, хамелеони, крокодили.

Робота по підручнику. Учні читають і обговорюють  статтю «Плазуни». Виявлення істотних ознак.

тіло вкрите м’якою, вологою шкірою

живуть на суші, у воді

Розв’язування рівнянь учнями (оцінюється 3 учня).

100 – Х = 80                                   Х – 25 = 15                               Х • 5 = 35

Х = 100 - 80                                   Х = 25 + 15                              Х = 35 : 5

Х = 20                                            Х = 40                                       Х = 7

100 – 20 = 80                                     40 – 25 = 15                               7 • 5 = 35

        80 = 80                                   15 = 15                                         35 = 35

Натураліст 4.

– на світі існує 20 видів крокодилів;

– крокодилів вирощують на крокодиловій фермі. У Індії вирощено 40 крокодилів на одній з ферм;

– довжина найбільшого нільського крокодила 7 метрів;

Економіст 4. Люди, заради крокодилової шкіри і м’яса, знищили багато крокодилів в усіх куточках нашої планети. 15 видів крокодилів занесено до Червоної Книги.

VII.   Група «Птахи» .Розв’язування прикладів.

Вчитель. Птахи – це наша краса. Вони є друзями нашого дитинства. Птахи є літаючі, бігаючі. Вони добре, літають, плавають, співають.

Робота по підручнику. Учні читають статтю «Птахи», виявляють їх істотні ознаки.

2 крила

тіло вкрите пір’ям

пересуваються на 2 ногах

Самостійна робота (взаємоперевірка робіт учнями):

320 + 140 = 460                                              800 – 30 = 770

840 – 20 = 820                                                 250 + 160 = 410

450 + 50 = 500                                                840 -–50 = 790

Натураліст 5.

– найбільша пташка – це страус;

– найменша пташка – це колібрі;

– птах, який не літає – це пінгвін;

– зимородок будує гніздо з риб’ячих кісток;

– найшвидший птах – це сокіл.

Економіст 5. Птахи – це найкращі друзі людей. Людині курка дає яйце, м'ясо. Дуже корисні перепелині яйця. Лелека вважається оберегом сільської оселі.

Гра «Хто більше знає птахів?».

(Вчитель кожному ряду дає форму птаха. Учні записують якнайбільше відомих птахів. Перемагає той, хто запише найбільше назв птахів).

І ряд                                       ІІ ряд                                       ІІІ ряд

 лісові                                     домашні                                   морські

 

VIII.  Група «Звірі» .Розв’язування задач.

Вчитель. Ця група тварин – це найвищий рівень розвитку тварин. Звірі є всюди. Вони живуть на деревах, плавають у воді, літають у повітрі, живуть під землею.

Робота по підручнику. Учні читають і обговорюють статтю «Звірі», виявивши їх істотні ознаки.

тіло вкрите шерстю

пересуваються на 4 ногах

вигодовують малят молоком

Натураліст 6.

– найбільша тварина – це синій кит, його тіло довжиною 30 м, вагою 150 тон;

– найшвидша тварина суші – це заєць;

– найменша тварина – це землерійка мала (2 грами);

– найвища тварина – це жираф (5 метрів).

Економіст 6. Людина для своїх потреб приручила корову, коня, вівцю, які давали їй смачну їжу. Собака охороняв будівлю людини. Із шкіри тварин людина шила одяг.

Інсценізація задачі

 Вовк – ? кг                          90 кг

Лиса - ? кг           590 кг

Ведмідь - ? кг                                   540 кг

Розв’язання

1).      590 - 90 = 500 (кг)-ведмідь;

2).      590 - 540 = 50 (кг)-вовк;

3).      90 - 50 = 40 (кг)-лисиця.

Відповідь: 500 кг маса ведмедя, 50 кг маса вовка, 40 кг маса лисиці.

(Перевірка задачі усно – на спинах учнів написані маси вовка, лисиці, ведмедя).

IX.     Висновок:

– Над якою темою працювали?

– Які приклади, задачі розв’язували?

X. Домашнє завдання: с.100 задача 661, приклади 662.



Создан 21 сен 2013